ICTs in the learning processes of Animal Science students

Authors

Keywords:

Life skills, educational strategies, ICT

Abstract

Information and Communication Technologies (ICT) fulfill an essential role in the current learning processes. Technological tools have changed how students acquire knowledge and teachers teach. One of ICTs in learning process’ vital benefits is personalization as it tailors the learning content to students’ individual needs, offering an approach centered in the learner. It is accomplished through educational programs and apps with interactive activities, adaptive assessments, and instant feedback, easing the self-guided learning and progress. In this regard, this paper addresses the use of ICT in the learning process of Technical Specialist in Animal Science students along with teachers’ knowledge and experience with ICTs.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Contreras, J. (2017). Concepción didáctica para el desarrollo de las Tic. Juigalpa, Chontales: Unan Farem Chontales, Nicaragua

Castro, S, Guzmán, B. & casados D. ( 2017). Las Tic en el proceso de enseñanza y aprendizaje. revista Laurus

Severin, E. (2014). Tecnología de la información y la comunicación, TIC para el aprendizaje. Chile Santiago

Garcia, M. Reyes, J. & Godine, G.(2017). Las Tic en la educación superior, innovaciones y retos. Revista iberoamericana de las ciencias sociales y humanísticas

Flores, F. Lazo, Y. & Palacios, M. (2015). Uso de las Tic en el proceso de enseñanza. Esteli, Nicaragua

Hernández, L. Acevedo, J. & Martinez, C. (2014). El uso de las Tic en el aula. Argentina

Fallas, I. & Zuniga, M. (2010). Las tecnologías digital de la información y comunicación en la educación costarricense. Costa Rica

Hernández, R. (2017). Impatcto de las tic en la educación, retos y perspectivas. Lima, Perú

Loaiza, I. (2017). Estrategias para implementar las Tic en el aula como herramientas facilitadoras de la gestión pedagógica. Colombia.

Suasnaba, L. Díaz, E. & Ávila, F. (2017). Las Tics en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Revista científica

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, UNESCO. (2013). Enfoques estratégicos sobre las TIC en Educación en América Latina y el Caribe.

Published

2025-05-13

How to Cite

Téllez, C. P. (2025). ICTs in the learning processes of Animal Science students. Indice: Revista De Educación De Nicaragua, 118–121. Retrieved from https://revistaindice.cnu.edu.ni/index.php/indice/article/view/334

Issue

Section

Producción Educativa 2023