ICTs in the learning processes of Animal Science students
Keywords:
Life skills, educational strategies, ICTAbstract
Information and Communication Technologies (ICT) fulfill an essential role in the current learning processes. Technological tools have changed how students acquire knowledge and teachers teach. One of ICTs in learning process’ vital benefits is personalization as it tailors the learning content to students’ individual needs, offering an approach centered in the learner. It is accomplished through educational programs and apps with interactive activities, adaptive assessments, and instant feedback, easing the self-guided learning and progress. In this regard, this paper addresses the use of ICT in the learning process of Technical Specialist in Animal Science students along with teachers’ knowledge and experience with ICTs.
Downloads
Metrics
References
Contreras, J. (2017). Concepción didáctica para el desarrollo de las Tic. Juigalpa, Chontales: Unan Farem Chontales, Nicaragua
Castro, S, Guzmán, B. & casados D. ( 2017). Las Tic en el proceso de enseñanza y aprendizaje. revista Laurus
Severin, E. (2014). Tecnología de la información y la comunicación, TIC para el aprendizaje. Chile Santiago
Garcia, M. Reyes, J. & Godine, G.(2017). Las Tic en la educación superior, innovaciones y retos. Revista iberoamericana de las ciencias sociales y humanísticas
Flores, F. Lazo, Y. & Palacios, M. (2015). Uso de las Tic en el proceso de enseñanza. Esteli, Nicaragua
Hernández, L. Acevedo, J. & Martinez, C. (2014). El uso de las Tic en el aula. Argentina
Fallas, I. & Zuniga, M. (2010). Las tecnologías digital de la información y comunicación en la educación costarricense. Costa Rica
Hernández, R. (2017). Impatcto de las tic en la educación, retos y perspectivas. Lima, Perú
Loaiza, I. (2017). Estrategias para implementar las Tic en el aula como herramientas facilitadoras de la gestión pedagógica. Colombia.
Suasnaba, L. Díaz, E. & Ávila, F. (2017). Las Tics en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Revista científica
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, UNESCO. (2013). Enfoques estratégicos sobre las TIC en Educación en América Latina y el Caribe.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Consejo Nacional de Universidades (CNU)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.